Problem z zaknięciem tranzytu T1 (po EX)

Tu dowiesz się jakie są zasady i zakres stosowania procedury TIR, jak zdobyć pozwolenie na przewozu towarów pod osłoną karnetu TIR

Problem z zaknięciem tranzytu T1 (po EX)

Postprzez agentka83 » 24.01.2011 09:50:33

Witam,

mam problem z komunikatami IE45 potwierdzającymi zakończenie procedury tranzytu.

Towar w procedurze wywozu po uszlachetnianiu (3151) jest eksportowany przeze mnie na T1 - tego wymaga procedura gospodarcza. W UC w którym zgłaszam towar dokonuje zgłoszenia ESC a następnie otwieram T1, który to zamyka ESCa.
Natomiast T1 zamyka mi UC wyprowadzenia.
Obowiązkiem kierowcy jest zdać w UC wyprowadzenia dokument T1 i celnik na jego podstawie zamyka procedurę (jednocześnie towar zostaje zdany do nazwijmy to "magazynu", z którego nie mam możliwości wyprowadzenia towaru bez ponownego zgłoszenia go w UC).

Często zdarza się jednak, że celnik fizycznie nie kliknie i nie zamknie T1, wtedy zaczyna się batalia...
Najczęściej wygląda to tak, że mój UC wszczyna procedurę poszukiwawczą, muszę przedstawić odprawę importową kupującego, wszelkie dokumenty transportowo - spedycyjne, poświadczające że towar został przez adresata odebrany, wyciągi księgowe, że za niego zapłacili, korespondencję z tym klientem itd.
Pomijam już fakt, że muszę zawracać głowę Bogu ducha winnemu klientowi, ale i sobie dokładam nie mało pracy.

UC wyprowadzenia podpięty jest do "systemu magazynowego" i widzi czy towar przyjechał czy nie.

Mimo to, mam problem z komunikatami zwrotnymi, celnicy twierdza, że kierowca nie zdał w UC dokumentów, co jest wg mnie nieprawdą, ponieważ gdyby nie zdał dokumentów na wjeździe, to by nie został wpuszczony do "magazynu".
UC Wyprowadzenia wysyła do mnie i do mojego UC pismo, że owszem, towar się pojawił i został załadowany na zbiorczy środek transportu, oraz ze opuścił obszar celny Wspólnoty, ale nie może mi wysłać komunikatu IE45 - bo w systemie po jakimś tam czasie (kilku dniach) nie jest to już możliwe.

Mimo takiego pisma, mój UC nie potwierdzi mi zakończenia procedury tranzytu bez ww. dokumentów.

Czyli UC nie wierzy UC... Paranoja totalna....

Słyszałam o alternatywnych dowodach T1 (wiem, że mogę je pobrać z mojego UC) i celnik w UC wyprowadzenia ma obowiązek podbić go i poświadczenia że dokumenty zostały zdane.
Kiedyś tak zrobiliśmy, to się biedny kierowca nasłuchał, że na jakiej podstawie on wymaga od celnika potwierdzenia na alternatywnym dowodzie i że on tego nie zrobi...


Kończąc ten mój przydługi wywód mam prośbę:

Jeśli mieliście podobny problem i udało się wam go rozwiązać, to proszę o radę, bo mi już ręce opadają...
agentka83
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11.06.2010 12:24:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez Marcin II » 25.01.2011 14:08:35

Ja miałem podobne problemy ale ze zwykłymi ECS-ami. Ale właśnie wtedy, gdy np. drobnica była przeładowywana na środek transportu zbiorczego. Otwierana jest nowa procedura, a starą "ktoś" zapomniał zamknąć. I później ta sama batalia. Nic dodać nic ująć - to jest państwo w państwie. Celnik na granicy jest świętą krową i nic mu nie udowodnicie. Musicie sami dochodzić swoich racji poprzez właśnie sady importowe, dowody zapłaty, cmr-y, inne alternatywne dowody, że towar opuścił obszar celny Wspólnoty. Jeżeli nie macie sprawdzonego przewoźnika radzę zabezpieczyć się wcześniej właśnie w te dowody ponieważ mogą pomóc.
Pozdrawiam
Marcin II
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 05.10.2010 13:02:13

Postprzez tomek_pawelski » 27.01.2011 20:51:05

coś zagmatwane to troche jest ale

Jezeli otwieramy wywoz ecs potem T1 na drobince obojetnie w jaie procedurze czy gospodaczej czy zwyklej i towar trafia do Magazynu zborczego drobnicowego to:

1/ albo zostaje objety deklaracją skróconą ( i zamykany jest T1 - rzadko spotykane
2/ECS jest przypiety do przesylki drobnicowej i po zaladunku na samochod zbiorczy kierunek rosja jest otwierany Karnet TIR !!!!! automatycznie zamykane sa wczesniejsze T1 prznienisienie tranzytu tak sie dzieje w 98%

3/ malo prawdopodobne by zaluzmy 30 przesyłek jechało na granice a kierowca miał 30 T1 na kazda przesylke i dawał celnikowi na granicy nie slyszalem o takich dziwach ale jak polska szeroka moze tak byc

Ostatnio mialem taki przypadek zamykalem 4 ECS na 1 karnecie kumulacja i po 4 miesiacach celnik do mnie dzwoni ty stary mozesz mi pomoc bo kur.... wy to robiliscie i nie zamknolem ECS do Karnetu a ze mamy bazy danych wiec w 5 minut mial wszytko i pozamykal wywozy


Reasumujac

Bardziej bym sie sklanial do tego gdzie to trafilo w T1 do jakiego magazynu drobnicowego i jaka to Agencja Obslugiwala dalszą procedure tranzytową (jak to szło czy na karnecie , niż sciaganie i potwierdzanie retrospektywne zakonczenia procedury

i daje sobie łeb uciac iz Agencja odrazu wam powie tak sluchajcie ale do tego LOTU poszlo na karnecie TIR i sprawa zalatwiona do celnika i klika zamkniecie wiaże T1

PS

Oni też sie mylą i nie kikną mam to na codzien



Tomasz
tomek_pawelski
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 28.10.2009 21:29:30
Lokalizacja: Mszków

Postprzez agentka83 » 28.01.2011 11:06:39

Mój towar to nie drobnica - ja pakuje towar w kontener i kontener jedzie na BTC, DTC itp. w jednym kontenerze mam jeden rodzaj towaru, jedną fakturę i jeden tranzyt. Więc to lepsza sytuacja niż zabawa z drobnicą - tu chyba i stalowe nerwy nie pomogłyby mi.

Ponawiam pytanie o alternatywne dowody, jak zabezpieczyć się przed wszczynaniem procedury poszukiwawczej?
Monika
agentka83
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11.06.2010 12:24:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez tomek_pawelski » 28.01.2011 23:06:26

Jeżeli masz kontener i odstawiasz go na BCT (Baltic Container Terminal) lub jak piszesz Doc Container Terminal ) to jest OK

przewoźnik wystawia ci Bill of Loading konosament morski TAK

gdzie umieszcza nr kontenera itd plombe morską TAK

wiec to proste nie masz zamknietej T1 przed terminem przewaznie 14 lub 21 dni sciagasz Bilke od wysyłającego i masz w rybryce kto jest spedycja czy mersk, moze KGH,Solid itd dzwonisz do spedytora i rzadzasz potwirrdzenia załadunku kontenera na statem ( wtedy nastepuje fizyczne zwolnieni z tranzytu T1 prze UC)

dlatego ECS-y T1 są zamykane później z opóźnieniem w portach morskich

wiec Spedycja morska uniknie ci problemow z alternatywnym potwierdzeniem wywozu w przypadku transportu droga morską

myslę że naprowadziem cię na dobrą drogę


Tomasz


ps jestem dysortografikiem wiec sory nie chce mi sie poprawiac tych zygzaczków czerwonych
tomek_pawelski
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 28.10.2009 21:29:30
Lokalizacja: Mszków

Postprzez tess00 » 28.01.2011 23:09:41

agentka83 napisał(a):Mój towar to nie drobnica - ja pakuje towar w kontener i kontener jedzie na BTC, DTC itp. w jednym kontenerze mam jeden rodzaj towaru, jedną fakturę i jeden tranzyt. Więc to lepsza sytuacja niż zabawa z drobnicą - tu chyba i stalowe nerwy nie pomogłyby mi.

Ponawiam pytanie o alternatywne dowody, jak zabezpieczyć się przed wszczynaniem procedury poszukiwawczej?


u nas był podobny problem , skończyło się tym, że spraw pilnuje odpowiedzialna za to osoba na granicy , tzn. nasza placówka , ale no nie każdy może sobie pozwolić na taki "luksus", http://www.mf.gov.pl/_files_/sluzba_cel ... 192-08.pdf -
to jest chyba najbardziej aktualne rozporządzenie o dowodach alternatywnych , nie wiem czy to coś pomoże, swoją drogą-co to za uc graniczny, w którym nawet dowodów alternatywnych nie chcą podbić-tragedia , tylko współczuć przymusu współpracy z takimi, niezamknięte ECS-y to jeszcze pół biedy , ale tranzyty to ciężka sprawa , jeśli kontenery idą np. na statek to można przedstawić list morski, ale pewnie o tym wiecie
Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez agentka83 » 08.02.2011 09:57:59

Napisałam bardzo grzecznego maila do Centrum Informacji Służby Celnej i odpisali mi, że mam z UC wyprowadzenia (mojego UC) brać dwa Towarzyszące Dokumenty Towarzyszące (T1) i urząd przeznaczenia ma na jednym z nich potwierdzić odbiór dokumentów i towaru pisząc adnotację "Alternatywny dowód - 99202" i ten dokument oddają kierowcy. Dokument ten musi dotrzeć do mnie (jako firmy) lub mojej AC. Na jego podstawie mój UC (wyprowadzenia) zamyka procedurę tranzytu.

Tyle teorii, zobaczymy czy sprawdzi się to w praktyce... Dam jeszcze znać jak poszło.

Akty prawne, na które można się powołać:
art. 361 ust. 4, ale polecam też art. 362, 363, 365 RWKC tak dla pełniejszego obrazu.
Monika
agentka83
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11.06.2010 12:24:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez iggio » 12.10.2011 16:56:10

Witam wszystkich użytkowników!
Słuchajcie mam problem z zamknięciem EX ... Ale mniejsza o to, z tym sobie jakoś poradzę.
Ostatnio gdzieś słyszałem, że jest program dzięki któremu można po wpisaniu MRN podejrzeć historię (tzn jakie komunikaty były wysyłane z urzędu do podmiotu) Słyszeliście o czymś takim?
Pozdrawiam.
Nie ma rzeczy niemożliwych...
iggio
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30.09.2011 00:31:21
Lokalizacja: podlasie

Postprzez tess00 » 12.10.2011 17:00:21

tu masz link do strony http://ec.europa.eu/taxation_customs/dd ... sp?Lang=PL

wpisz z palca nr MRN , nie kopiuj nr bo nie zadziała , wyświetli Ci komunikaty do danego MRN ,
Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez iggio » 12.10.2011 18:01:43

Dziękuję za odpowiedź, a jest szansa żeby pozyskać komunikaty tj IE599, poza Help deskiem ECS? Wysyłają, wysyłają i dojść nie może(komunikat oczywiście) :D
Nie ma rzeczy niemożliwych...
iggio
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30.09.2011 00:31:21
Lokalizacja: podlasie

Postprzez tess00 » 13.10.2011 05:43:36

jeżeli ECS wysłał to musi dojść (a wcześniej nie bło problemów z otrzymywaniem IE 599) , jesli nie ma , to macie problem informatyczny u siebie np z waszym serwerem , to jedna z możliwości
Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez tess00 » 13.10.2011 05:53:58

Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez agentka83 » 13.10.2011 06:52:03

Ja korzystam z:
https://www.e-clo.pl/EcsIcsWeb/

dane do logowania to dane z Celiny, po zalogowaniu mi zawsze wyskakuje że wystąpił jakiś błąd i że nie będę miała dostępu do wszystkich aplikacji... czy coś... ale mimo tego komunikatu, wszystko śmiga OK, można podejrzeć całą historię wymiany komunikatów z OC/UC.
Monika
agentka83
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11.06.2010 12:24:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez tomek_pawelski » 19.10.2011 20:00:06

agentka83 napisał(a):Ja korzystam z:
https://www.e-clo.pl/EcsIcsWeb/

dane do logowania to dane z Celiny, po zalogowaniu mi zawsze wyskakuje że wystąpił jakiś błąd i że nie będę miała dostępu do wszystkich aplikacji... czy coś... ale mimo tego komunikatu, wszystko śmiga OK, można podejrzeć całą historię wymiany komunikatów z OC/UC.



Dokładnie radze często często to sprawdzać spod systemu jak się korzysta z programów Huzar itp czesto poprostu system nie rozsyła komunikatów i np wielokrotnie zdarzyło mi się iż nie miałem zamnknietego wywozu spod Huzara np. a w systemie był na stronie

Czesto tez zdaza się tak iż mimo przedstawienia karnetu TIR wraz ze zgloszeniem ECS też nie przychodzi IE599 bo celnik nie powiązał wywozu z Karnetem wtedy wystarczy grzecznosciowy telefon z podaniem MRN TIR i Wywozu ECS i komunikat trafia do nas

co do Portów Morskich Gdynia Gdansk

mi oststnio udało się załatwić komunikaty IE599 przez e-mail podałem daty wypłyniecia kontenerów ze strony Armatora " TRUCKING" i pozamykali mi to bez wniosku.

faktycznie tak jest Pan z UC odpisał mi że kontenery są zdawane na Plac kontenerowy i czesto MRN nie trafiają do nich do zamkniecia


Tomek
tomek_pawelski
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 28.10.2009 21:29:30
Lokalizacja: Mszków

Postprzez iggio » 19.10.2011 23:14:48

Hmm mamy zarejestrowaną poczte na o2, bo moja spedycja jest "rodem" z Niemiec, a w oddziale w którym pracuje robimy głównie tranzyt(ostatnio tylko i wyłącznie :) ) i na serwer z domeną *.de sie zbytnio nie dało...



A nawiązując do tych niedochodzących komunikatów, to myśle że jest też coś nie tak z NCTS i ECS... O ile do T1 w miarę komunikaty dochodzą, to już jeśli chodzi o TIR-y to jest to ilość znikoma, i dlatego dobrze że można sobie podejrzeć co "co się dzieje" z konkretnym MRN :D Ostatnio zauważyłem, że najsłabiej jest z komunikatami z urzędów w Czechach, i Słowacji... Jak już coś jest - to jest bardzo dobrze :)
Nie ma rzeczy niemożliwych...
iggio
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30.09.2011 00:31:21
Lokalizacja: podlasie


Powrót do Procedura tranzytu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron