Karnet TIR

Tu dowiesz się jakie są zasady i zakres stosowania procedury TIR, jak zdobyć pozwolenie na przewozu towarów pod osłoną karnetu TIR

Karnet TIR

Postprzez marcin » 10.10.2009 09:48:26

Może to pytanie wyda się głupie, ale jak ktoś mi odpowie to napiszę o co dokładnie chodzi. A więc pytanie brzmi: co uważamy za "parafę"?

Chodzi mi o pewien zapis w dokumencie ECE/TRANS/WP.30/AC.2/2008/8

"Każda zmiana powinna być potwierdzona parafą przez jej autora i poświadczona przez władze celne"
marcin
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20.09.2009 15:24:32

Postprzez Adrian » 11.10.2009 18:33:51

parafka, podpis osoby dokonującej zmiany i potwierdzenie tej zmiany przez urząd celny pieczęcią.
Jak już będziesz agentem to często będziesz parafował błędy ;), karnet to druk ścisłego zarachowania (książęczka wielkości A4 z kilkoma stronami) i pisze się go przez kalkę na maszynie do pisania lub specjalnej drukarce i o błąd przeważnie "czeski" nie trudno, a że karnety głównie idą na wschód Rosjanie potrafią przyczepić się dosłownie do przecinka nie w tym miejscu...
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez marcin » 13.10.2009 21:16:34

Hej Adrian. Ja już pracuję w agencji tylko że ostatnio miałem sprzeczkę z celnikiem odnośnie tego co jest parafą. Wyczytałem że parafa jest to rzeczywiście podpis osoby która popełniła błąd lub nanosi zmiany. Ale po cholerę pieczątka imienna lub pięczątka agencji?? Jeżeli bym się podpisał nieczytelnie to rozumiem.
marcin
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 20.09.2009 15:24:32

Postprzez Adrian » 14.10.2009 17:48:39

celnik nie ma racji w tym przypadku - żądał pieczęci imiennej, lub agencyjnej? Nie powinien ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Parafa ) nawet gdy podpis/parafa jest nieczytelna.
W dokumencie " ECE/TRANS/WP.30/AC.2/2008/8" ( http://www.mofnet.gov.pl/_files_/sluzba ... 8aa5d89dd9 ) jest wyraźnie mowa o parafie osoby, która popełniła błąd i potwierdzeniu tego przez celnika.
I z tym jest zawsze problem czy przystawić mu tą pieczątkę dla "świętego" spokoju czy nie i niech odrzuci zgłoszenie podając pisemną przyczynę (czego na pewno nie zrobi). Ja osobiście na początku swojej pracy przystawiłbym pieczątkę teraz bym egzekwował przepisy.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez tomek_pawelski » 27.01.2011 20:59:24

Caly wschod z Karnetami

kazda pomylka literowka pieczatka na skresleniu wystarczy

najlepiej namowic szefa na kupno drukarki takiej jak w bankach poziomej OKI 320 i po problemie

program Huzar sam generuje karnet tir i wydruk


pisanie na maszynie przez kalki to sredniowiecze juz

12 woletowy karnet cza brac na 3-4 razy by bylo czytelene

tomek
tomek_pawelski
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 28.10.2009 21:29:30
Lokalizacja: Mszków

Postprzez agentka83 » 28.01.2011 11:18:56

Zgadzam się z Tomkiem,

Maszyna to średniowiecze, ja co prawda używam programu J. Cenzartowicza, ale on też pozwala na dodrukowywanie treści do karnetów na zwykłej drukarce igłowej (np. OKI, Epron chyba też takie robi).

Mam również podobne doświadczenia odnoście błędów w karnecie. jak się ma towar o znacznej wartości (np. 130 tys. EUR) to trochę tych volet trzeba wypisać więc i o błąd łatwiej. Urzędy w Rosji, Ukrainie itp. za każdy błąd kasują kierowcę, który towar na karnecie przewozi. Oni tylko szukają błędów żeby na boku sobie dorobić. Przykre, ale prawdziwe.
Monika
agentka83
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11.06.2010 12:24:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez tomek_pawelski » 28.01.2011 22:50:44

:roll: cenzartowicz program dobry

ale wypróbuj sobie Huzara to jest program Te best praca na nim to przyjemność a nie bede zachwalał cenzartowicz bazuje jeszcze na dos. może juz przeszli na wizaulacje nie wiem

sam pracowałem na nim w 1997
potem główka od 1998-2000
oczywiscie w Agencjach jako pracownik
namówiłem szfa w inwestycje w Huzara i sie oplacało

Baza winasad - do wypisywania wsystkiego

ale mielismy sklad celny i gospodarcze procedury uszlachetnienia

dokupilismy dodatkowe moduły i wszytko samo robi specyfikacje rozliczeni itd jednym kliknieciem


ach juz nie mowie o obsludze tchnicznej niestety Huzar to monopolista na naszym rynku i denerwuje mnie fakt iż co roku podwyższja ceny aktualizacji bez umowy czy informacji dla klientów

Tomasz
tomek_pawelski
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 28.10.2009 21:29:30
Lokalizacja: Mszków

Postprzez tess00 » 28.01.2011 23:13:33

Cenzartowicz ma juz dawno program pod Widowsem - ale Huzar jest najlepszy -co też kosztuje
Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez tomek_pawelski » 28.01.2011 23:21:27

:( no kosztuje niestety ale za Mercedesa sie opłaca płacić niż za Tavrie
tomek_pawelski
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 28.10.2009 21:29:30
Lokalizacja: Mszków


Powrót do Procedura tranzytu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron