Składanie przeterminowanych dokumentów

Czyli tematy dotyczące spraw celnych, nie pasujące do żadnej z powyższych dziedzin.

Składanie przeterminowanych dokumentów

Postprzez irou » 20.10.2010 12:42:36

Witam Serdecznie.
Pracuję w agencji celnej ale nie jako agent i ostanio przytrafiło mi się coś takiego i chciałbym się dowiedzieć co z takim przypadkiem na przyszłość zrobić.
Na skład celny przyszedł towar tylko i wyłącznie po liście przewozowym. Towar został przez kierownika magazynu przyjęty i na liście została dopisana nota że towar został dostarczony przez firmę kurierską /wymienione imię i nazwisko kierowcy/ bez jakichkolwiek dokumentów. Po kilku godzinach jak już auto zostało rozładowane i zwolnione klient podesłał mi brakujące dokumenty i okazało się ze jest tam T1 z przeterminowaną data. W tym przypdaku musiałem jako pracownik firmy zgłosic towar na urzad celny /przyjęcie na magazym czasowy/ i tu jest problem. Urząd Celny wystawił mandat na mnie jako na osobę zglaszającą złożenie towaru na magazyn a mieli wszelkie informacji kto i kiedy dostarczył towar. Odmówiłem przyjęcia mandatu i sprawa poszła do referatu karno-skarbowego.. tam jakbym poległ to do sądu. i tu moje pytanie czy faktycznie jest to moja wina? Skąd mogę przypuszczać jaki status ma towar i czy da się to wygrac w sądzie?
irou
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11.02.2010 13:55:16

Postprzez Marta » 20.10.2010 17:45:27

Może wsadzę kij w mrowisko ... ale powiem Ci, że u nas bardzo pilnujemy terminów z T1. Jeżeli my coś przeoczylibyśmy to pewnie rzeczywiscie trzeba by przyjąć to na klatkę i ponieść konsekwencję ... Ale jeżeli, otrzymamy T1 z datą np. na wczoraj, wówczas piszemy do UC, pismo o przekroczonym terminie, tam wskazując przyczynę przekroczenia terminu. I wskazujemy winnego ... co gorsza ten winny musi się jeszcze przyznać do tego na piśmie ... i on pewnie otrzymuje mandat ...
Jak się okazuje mandat musi być ... a kto go dostanie to chyba nie jest istotnie dla UC :)

Pozdrawiam.
Marta.
... Marzenia są nie po to by je mieć, lecz po to by je realizować ...
Avatar użytkownika
Marta
Moderator
Moderator
 
Posty: 644
Dołączył(a): 29.10.2009 09:06:40
Lokalizacja: śląsk/małopolska

Postprzez Adrian » 21.10.2010 09:26:53

Dokładnie taka jak Marta pisze, UC chce kasę która mu się należy a w tym przypadku niewątpliwie tak. Ty jesteś zgłaszającym i podpisując zgłoszenie bierzesz to na siebie i urząd nie będzie wszczynał postępowania kto zawinił, czy kurier, Ty, czy może sekretarka co przetrzymała kwity, gdybyś przyprowadził tego kuriera i On by się przyznał i zgodził na mandat to pewnie by go dostał.
Na przyszłość moja rada – weź mandat i daj szefowi do zapłaty (punktów za to nie ma ;) ) w sądzie przegrasz i będziesz miał w papierach „karany” a to już jest większy problem…
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez irou » 21.10.2010 12:38:50

To rozumiem że najprościej przyjąć mandat.. ale przyjęcie mandatu to przyznanie się do winy a ja tu takowej mojej nie widzę:) Pytam się na przyszłość bo już dwie koleżanki mają sprawy właśnie z odmową przyjęcia mandatu.
I czemu w sądzie mam być wpisany do rejestru jako karany skoro nie jest to przestępstwo tylko wykroczenie jak mandat drogowy którego tez nie musowo przyjmować tylko sprawę wyjaśnic w sądzie?
irou
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11.02.2010 13:55:16

Postprzez Adrian » 21.10.2010 15:26:36

Nie będzie wpisu do rejestru karnego, przesadziłem trochę. Czasami nawet nie trzeba jechać na rozprawę bo wyrok jest wydawany zaocznie, zależy to od konkretnej sprawy. Generalnie jako zgłaszający odpowiadasz w pewnym sensie za zgłoszenie i towar, w sądzie grodzkim raczej masz przegraną sprawę, pewnie gdybyś się odwołał od wyroku do wyższych instancji może i być cos zdziała, ale czy warto poświęcać czas i pieniądze…?
Miałem podobny przypadek – zapłaciłem mandat, wziąłem od ówczesnego szefa pieniądze a ten obciążył firmę i sprawa zamknięta, teraz zrobiłbym to samo…
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez Marta » 21.10.2010 17:11:02

A jak już jesteśmy przy mandatach i przy innych przykrych sprawach ... to chciałabym się zapytać o postarch wszytkich Agentów ... mianowicie DECYZJE i POSTANOWIENIA UC związane z pomyłkami na zgłoszeniach celnych.
Wiem, że jest jakś system "punktacji" Agentów ...
Przybliżcie mi coś nieco - bo nie mam śmiałości pytać "moich agentów", bo oni nie mają czasu nawet mi tłumaczyć rzeczy, które niebawem będę musiała samodzielnie robić :roll:
... Marzenia są nie po to by je mieć, lecz po to by je realizować ...
Avatar użytkownika
Marta
Moderator
Moderator
 
Posty: 644
Dołączył(a): 29.10.2009 09:06:40
Lokalizacja: śląsk/małopolska

Postprzez Adrian » 21.10.2010 17:24:52

Powiem szczerze że pierwszy raz słyszę o jakimś systemie „punktacji” a pracuję w tym zawodzie już ponad 10 lat. A niby czemu miałaby taka lista służyć?
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez Marta » 21.10.2010 17:45:45

Wiesz, może ja zbyt dosłownie zinterpretowałam słowa "moich" Agentów, ale oni mówią coś w tym rodzaju ... ".. i Cię zaraz wpunktują ... może i licencję stracisz ..." może to jest ich jakiś "slang", a ja wszystko biorę dosłownie ...
... Marzenia są nie po to by je mieć, lecz po to by je realizować ...
Avatar użytkownika
Marta
Moderator
Moderator
 
Posty: 644
Dołączył(a): 29.10.2009 09:06:40
Lokalizacja: śląsk/małopolska

Postprzez Adrian » 21.10.2010 17:53:00

Możliwe, w ustawie nic nie ma że Agent traci licencję za błędy, chyba że coś przeczyłem…? Ale nie słyszałem by były jakieś statystyki "jakości agentów celnych"
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez irou » 22.10.2010 08:21:29

Jakby coś takiego było to połowa osób u mnie w pracy już dawno by straciła licencję:)
irou
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11.02.2010 13:55:16

Postprzez Marta » 22.10.2010 19:03:00

Wiecie, ja chyba wiem o co "im" chodziło z tą punktacją ... Firma w której pracuję ma AEO uproszczenia + bezpieczeństwo i ochronę - toteż wnioskuje, że każde wpadki są skrupulatnie odnotowywane ... jak nie ze względu na AEO, to napewno ze względu na "górę" ...
... Marzenia są nie po to by je mieć, lecz po to by je realizować ...
Avatar użytkownika
Marta
Moderator
Moderator
 
Posty: 644
Dołączył(a): 29.10.2009 09:06:40
Lokalizacja: śląsk/małopolska

Postprzez Adrian » 23.10.2010 07:12:16

To na pewno nie ze względu na AEO, ja też mam to świadectwo i nie ma mowy o punktacji agentów, pewnie to jakieś wewnętrzne sprawy Waszej firmy, może służące naliczaniu premii czy cos takiego…?
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez tess00 » 11.11.2010 16:55:27

a propo's składu celnego - nie wolno wprowadzać na skład celny towaru z przekroczonym terminem tranzytu czyli tu mamy dwa poważne problemy , jest tylko jedna rada -uważać na terminy jak pisz tu wszyscy :wink: , taka nasza praca
Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez irou » 16.12.2010 06:54:12

Historii ciąg dalszy.
W przypdaku co opisałem wcześniej, wyszło tak. Że przeterminowana t1 okazała się cofnięta... i po 2 dniach dostałem nową już z dobrym terminem.. jak się jedno upiekło przyszedł czas na kolejną wtope.
Tess00 piszesz że nie można wprowadzać na skład towarów z przeterminowanym terminem.. tu racja ale nie zawsze jest wiedza ze jakiś dokument w ogóle istnieje.. I tu wojna z moim urzędem. Po rozmowie z kierownikiem urzędu i na pytanie co zrobić aby nie dostac mandatu jeśli mamy towar a nie mamy do niego dokumentów. Padła odpowiedź że trzeba informować urząd o fakcie że jest towar bez dokumentów (kilkanaście przyjęć na tydzień na magazyn jest bez dokumentów.. jak dla mnie bez sensu informować o tym urząd.. no ale), albo że nie trzeba przyjmować towaru na magazyn (to też bez sensu gdyż połowa przyjeżdza np. na fakturach)
Przedstawiam kolejną sytuację.
02.12.2010 przyjechał towar tylko na liście przewozowym gdzie nadawcą jest firma z Holandii a odbiorcą nasza firma. Nie ma podstawy aby taki towar nie przyjmować na magazyn. Przyjeto to na magazyn spedycyjny. Nie można z gory zakładać że towar jest niewspólnotowy skoro nadawca jest w UE, nie ma plomb czy jakichkolwiek oznakować. 06.12.2010 klient z UA pyta czy do tego towaru T1 została zamknięta.. i tu szok... jaka t1:)
To ja z pisemkiem na UC że mamy towar, który przypuszczam że może być na t1 przeterminowanej. Jak dla mnie brak podstwy oskarżenie do art 96 jak się nie mylę kcs że nie zostały przedstawione uc dokumenty celne wraz z towarem.. jak można je przedstawić skoro ich nie ma;/
oczywiście urząd dostał wszelkie dane aby ustalić kierowcę i firmę transportową.. Sytuacja jak zawsze taka.. urząd się wyparł tego że wystarczy ich informować.. wymyślał jakieś glupie problemy, że np. towar zostanei zajęty że zostanie zlożony na magazyn celny a moja firma będzie musiała pokryć koszty składowania.. po protu straszą aby brać mandat i nie robić im problemów i biurokracji.. Wiem że jest możeliwość odstąpienia UC od wystawienia mandatu ale by się musili za to sami wytłumaczyć a przeciez latwiej jest wsadzić komuś mandat i mieć problem z głowy.
Kto mi powie co w takiej sytuacji.. bo ja nie widzę swojej winy i nie przyjąłem mandatu. Nie można, tak się mi wydaje, zawsze zakładac że towar jest niespólnotowy jeśli jest bez dokumentów.
irou
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11.02.2010 13:55:16

Postprzez Adrian » 16.12.2010 20:46:54

To jedena z takich spraw gdzie w każdym urzędzie podchodzą inaczej „zależy na kogo trafisz” i jedynym wyjściem by to wyjaśnić (poza dojściem do porozumienia z kierownikiem) jest wydaje mi się nieprzyjęcie mandatu i poczekać na rozstrzygnięcie sprawy przez sąd grodzki… zadzwoń jeszcze lub napisz na infolinię celną, może tam cos wymyślą http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const ... 0&typ=news pisze że od 1 stycznia ale infolinia już działa.
Możesz też wysłać pismo do swojego urzędu z pytaniem i muszą Ci odpowiedzieć na piśmie przedstawić swoje stanowisko w tej sprawie.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
Administrator
Administrator
 
Posty: 198
Dołączył(a): 22.06.2009 10:34:47

Postprzez tess00 » 17.12.2010 20:53:29

no irou namieszane tam macie:) , wiadomo,że najlepiej nie doprowadzać do sytuacji "mandatowych" , ale to zależy od tzw.okoliczności przyrody :) , jaki UC, jaki towar i jaka sytuacja , te problemy mandatowe to u Was chyba nierzadkie, powiem szczerze ,że nie rozumiem pewnej sytuacji , piszesz,że nadawcą jest na CMR firma holenderska ,odbiorcą Wy, i Was ścigają za niezamknięty tranzyt z UA , dlaczego Was? faktycznie nie można też każdego towaru traktować jako potencjalnie nieoclonego , bo oszalejecie i przy Was UC-nie dziwię się ,że są wkurzeni, gdzieś tu szwankuje organizacja dostaw i brak czytelnej informacji -jaki status ma dany towar , który do Was przyjeżdża,
Avatar użytkownika
tess00
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25.10.2010 17:14:13
Lokalizacja: śląskie

Postprzez irou » 18.12.2010 23:00:42

tess00 nasza działalność opiera się głównie na magazynie spedycyjnym i czasowym.. A różne rzeczy do nas przyejżdzają. A bywa tak że przewoźnik widząc że nie ma adnotacji nigdzie, że do towaru ma być dołączony dokument celny, po prostu go nam nie daje;/ Nie winie tu oczywście przewoźników, bo to rożnie bywa. Ostatnio, jak to się mówi na "privierke" wysyłam kopie przygotowanych dokumentów do tranzytu. Odbiorac towaru odpisuje mi że za mała jest naliczowa ilosć towatu. Idę do kierowcy czy nie ma dodatkowych deklaracji eksportowych i jakimś cudem udało się deklarację znaleść w jednej z wielu paczek na samochodzie. I bardzo możliwe że i w moim przypdaku dokumenty celne (t1) była wraz z towarem zapakowana. I z tymi mandatami mamy do czynienia w każdym tygodniu tylko głównie przewoźnicy je na siebie biorą jesli coś jest nie tak z terminem czy np. zaplombowaniem. Ale bywa że się nie da przypilnować albo nie ma kogo przedstawić przed UC do mandatu. A nasz UC to banda ludzi co wypycha wszystko przed siebie aby tylko im głowy nie zawracać. Ale dobra rada aby mi na piśmie wyjaśnili co w takich przypadkach jak nie można stwierdzić jaki status posiada towar. Obecnie moim celem jest przetrzeć szlak w sądzie. Jeśli przegram ok zrozumiem to i będzie sprawa raz na zawsze wyjaśniona. Po prostu urząd urzędem ale sprawiedliwośc musi być po mojej stronie:)
irou
Forumowicz
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11.02.2010 13:55:16


Powrót do Off Topic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron